Ринок офсетних полотен: тренди 2025 року
Останнім часом ми зустрічаємо дуже мало аналітики по ринкам. Час соцмереж, коротких постів та невеликих дописів залишає аналітику дуже нішевим продуктом інформаційного споживання. І тим цікавіше було дізнатися про наявність свіжого огляду ринку від декількох аналітичних компаній (Verified Market Reports, DataIntelo та ін). В даному дописі вирішили поділитися з вами основними даними, та додати деякі свої спостереження як дистриб'ютора відразу декількох потужних гравців ринку (Continental, Kinyo, Acoma, MRT).
Обсяг ринку. За оцінками аналітиків, глобальний ринок офсетних полотен в грошовому еквіваленті сягає 0,9-1,0 мільярда USD, і має тенденцію до зростання у 4,34% на рік. Особисто ми вважаємо дану оцінку сильно завищеною. Консервативний прогноз з нашого боку - максимум 800 млн. USD. Цікаво інше. Звідки зростання, якщо більшість розвинених ринків стагнує? Правильно, основу приросту дають ринки Азії. На жаль, в цьому питанні ЄС сильно відстає.
Розподіл по типам. УФ та гібридні полотна суттєво наростили долю ринку, і зараз займають близько 55% в світовому споживанні. Звичайні, або конвекційні полотна, мають до 45%. При цьому зростання гібридних офсетних полотен є найбільш жвавим, і становить близько 5%. Ми спостерігали подібну специфіку в ЄС, тепер бачимо частково і в Україні.
Найбільші гравці. Після придбання частини бізнесу Trelleborg, концерн Continental став найбільшим гравцем на цьому ринку. Після закриття угоди в 2023 році німецький гігант мав 8 додаткових виробничих площадок (2 в Італії, та по 1 у Франції, Словенії, США, Бразилії, Японії та Китаї) до вже існуючих 2 фабрик в Німеччині та 1-ї в Китаї. Загалом, така кількість виробництв виявилася завеликою, і в кінці 2024 року було закрито фабрику в Словенії, а її технології було перенесено в Італію. Окрім Continental велику долю ринку займає також Kinyo, Flint, MRT.
Технології. Основні технологічні покращення спостерігаються в покращенні властивостей текстильних шарів (їх заміна на більш міцні синтетичні текстилі), компресійних властивостей та гумових композицій. Основна мета нових розробок: зробити полотно більш зносостійким, при досягненні певної долі універсальності.
Концентрація великої кількості брендів у Continental, та певний набір бізнес-рішень, призвели до зміни попиту. Внаслідок цього частина фабрик залишилася з мінімальним завантаженням, а частина отримала підвищену кількість запитів. Як наслідок, частина заводів в ЄС станом на 1-й квартал 2025 року працює з чергою замовлень у 4-9 місяців.
Ціни. Звичайно, ціноутворення дуже залежить від величини ринку, але прослідковується декілька основних трендів. По-перше, цінові війни між виробниками залишилися у минулому, і тепер вартість 1 м2 зростає на всіх ринках. На це впливає як вартість сировини, так і логістичні витрати заводів. По-друге, загальний рівень цін між продуктами з Азії, ЄС та США почав вирівнюватися. Ну і по-третє, середнє зростання цін підштовхує збільшення вимог до якості матеріалів. Як би не говорили про Industry 4.0, але базові показники якості досі є важливим фундаментом для роботи будь-якої виробничої екосистеми.
Що хотілося б додати? Вважаємо, що ринок із фази бурхливого зростання перейшов спочатку у період високої конкуренції, а за нею - у період консолідації. Наслідком стало зменшення виробничих потужностей, яке буде спостерігатися і надалі. Це підштовхуватиме ціну до зростання. В середній перспективі важливими будуть фінансові показники заводів, їх здатність до адаптації, та можливості до масштабування.